2011.05.22.
15:55

Írta: haziszappan

Fehér agyagos kecsketej szappan levendulával

Végre használatra kész állapotba került a fehér agyagos szappanom is. Nagyszerűen habzik, nincs túl erős illata, igazi gyöngyszem.

Alkalmazható csak arcra, vagy az egész testre egyaránt. A fehér agyag érzékeny és száraz bőrre a legjobb, erőteljes nyugtató hatással rendelkezik, ezért is illik hozzá a levendula :) Tettem bele virágzatot és illóolajat is. Ezen kívül tartalmaz még olíva-kókusz-szőlőmag-földimogyoró olajakat, és shea vajat.

5 komment

Címkék: levendula érzékeny bőr shea vaj kecsketej szappan fehér agyag

A bejegyzés trackback címe:

https://haziszappan.blog.hu/api/trackback/id/tr122923865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KivancsiFancsi 2011.05.29. 14:20:42

szia!

A szappankészítésben még egyaltalán nem vagyok jártas, még soha sem készítettem,de szeretnék, ezért segítségre lenne szükségem.
Elküldenéd nekem pontosan a fehér agyagos szappan pontos receptjét, ha lehet.
Hol lehet fehér agyagot beszerezni?
Lenne néhány kérdésem és kérésem.:)
Megtaláltam a menetét,de azért még így is lenne néhány kérdésem.
A lúggal kapcsolatban nekem nem tiszta,az hogy a lúgot a vízbe öntöm és csak kevergetni kell és ennyi az egész vagy tűzhelyre tenni és ott melegíteni?
Az olajokat gőz felett kell melegíteni vagy csak simán?
Miért nem jó a fakanállal való kevergetés?
A formaedény kibélelésére jó a zsírpapír?
Előre is köszönöm!

haziszappan · http://haziszappan.blog.hu 2011.05.29. 19:26:49

@KivancsiFancsi:
Szia,
A fenti szappan receptje:
400 g olivaolaj
250 g kokuszolaj
250 g szolomagolaj
100 g foldimogyoro olaj
380 g folyadek
144,35 g NAOH
Feher agyagot en itt a neten szereztem be (cosmio, shea natura webaruhazak, vagy a vateran is lattam mar).
A lugot csak folyadekban kell elkeverni, melegiteni TILOS, ugyanis elegge folmegeszik igy is!!!
Az olajokat nem fontos kizarolag goz folott folmelegiteni, eleg ha a kokuszolajat megolvasztod, hogy az osszolaj hoje a megfelelo legyen. Viszont az extra adag apolo olajat amit a vegen teszunk bele (ez esetben a szilard shea vajat) azt goz folott, de meg az a ho is sok neki, eleg ha kirakod a napra. Mas olajakat nem kell melegiteni.
Fakanallal meg nem probaltam kevergetni, nem tudom miert ne lenne jo.
Elvileg jo a forma kibelelesere a zsirpapir, nem probaltam meg ezt sem, mivel en egy adott formaba ontom.

sasszé 2013.01.10. 12:47:19

Szia! Nagyon szép szappanokat készítesz, csudajók lehetnek! Én is tervezem, hogy megpróbálkozom velük, kedvet kaptam. Az olajokat, kókuszvajat hol szerzed be? A neten 100 - 300 ml szűz vajat 2-4000 Ft között kapni, tényleg ilyen áron van?

haziszappan · http://haziszappan.blog.hu 2013.01.10. 22:32:41

@sasszé: Szia! Koszi a dicseretet :)
Altalaban itt a neten szoktam az olajokat megvasarolni, nagyon ritkan herbariaban.
Itt eleg baratsagos aron talalsz kokuszolajat: paleolitbazar.hu/hidegen-sajtolt-etkezesi-es-magolajok/1059-healthy-gourmet-natur-szuz-kokuszolaj-500ml.html
A hidegen sajtolt, es nem finomitott olajok eleg dragak, nem veletlen, hogy az igazan jo minosegu kezmuves szappanok sem parszaz forintosak. De az ember bore meghalalja a torodest :)
süti beállítások módosítása