2011.06.22.
00:28

Írta: haziszappan

Rózsa kecsketej szappan

Az eddigi legillatosabb szappan. Kicsit meglódult a kezem az illóolaj adagolása közben, de nagyon nem bánom :) Bőségesen tartalmaz olívaolajat és shea vajat, a kellő ápolás érdekében. Sok-sok finom illatú rózsaszirmot is tettem bele, amiből egyébként szuper arctonikot is lehet készíteni, ami szerintem a legjobb arctisztító. A rózsa egyébként évszázadok óta a kozmetikában előkelő helyet foglal el, nem véletlenül. Minden bőrtípusra alkalmazható, gyulladásgátló és fertőtlenítő hatással rendelkezik. Hatóanyagai csillapítják a fejfájást, stresszt. Egy kádnyi meleg víz, némi rózsaszirom a tetejére szórva, és egy darabka rózsa szappan... Na ez tuti oldja a stresszt :)

6 komment

Címkék: olívaolaj stresszoldó kókuszolaj shea vaj kecsketej szappan rózsaolaj

A bejegyzés trackback címe:

https://haziszappan.blog.hu/api/trackback/id/tr673004765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motymoty 2011.06.30. 10:02:50

Ilyet tervezek most én is, egy ideje már úsznak a rózsaszirmok az olajban, most már csak arra várok, hogy megérkezzen a rózsafaolaj amit rendeltem. :)
Rózsát tettél bele, vagy rózsafaolajat? És mennyire lódult meg a kezed? Mindig gondban vagyok az illóolajok adagolásával, de majd belejövök.

Képzeld kipróbáltam az egyik olivaszappant, nagyon jó, kicsit még nyálkás persze (még nincs 3 hetes, de nagyon vékonyra öntöttem). Türelemmel (?) várom a többit. :)

motymoty 2011.07.04. 08:49:27

Tettem fel egy képet a szappanokról a blogomba, ha van kedved szívesen látlak.

És kipróbáltam két szappant (már majdnem három hetesek - nem voltam túl türelmes - kicsit nyúlósak még). És nekem talán sok az 5 % superfat, mert nem túl száraz a bőröm, de majd eldöntöm, ha már tényleg készen lesznek, remélem egyszer még azt is ki bírom majd várni. :)

haziszappan · http://haziszappan.blog.hu 2011.07.04. 18:58:06

@motymoty: Rozsa illot tettem bele, azt is irtam :) A kezem nagyon meglodult, igy most egy vagyon van ebben a szappanomban, de sajna az illoolaj kalkulatorban nem jelezte hogy mennyi kell bele egy enyhe illat eleresehez, ez van :)
Oliva szappannal jobb ha tobb mint 4 hetet is varsz. En ph papirral szoktam ellenorizni hogy hasznalhato e, nekem igy bevalt. A nem 100% olivas szappannal is kell neki a 4 het, de minnel tobb idot erik, annal jobb minosegu a kesz termek.
Az 5% extra olaj csak egy ajanlott szam, ettol el lehet terni, nekem ez valt be.

motymoty 2011.07.05. 08:56:28

@haziszappan: Olvastam, hogy rózsa, de nem tudtam elképzelni, hogy az meg tud borulni, annyi legyen belőle. :)

Mindenütt 5 %-ot írnak azért kezdtem én is azzal. Na majd ha készen lesznek ténylegesen eldöntöm. :) Már érkezik a ph papír. És szerencsére nyaralni is megyünk, így jobban fogom bírni a megpróbáltatásokat. Kell nekem ez a türelem lecke.

Neked hány ph-sak lesznek a szappanjaid? Nagyon kíváncsi vagyok, jó kis móka ez.

haziszappan · http://haziszappan.blog.hu 2011.08.04. 00:04:57

@motymoty: 7-8 korul szokott lenni a szappanjaim ph-ja.

motymoty 2011.08.04. 10:18:49

@haziszappan: Nekem is. :) Közben megjött a ph papír. És kiszáradtak az első darabok. Már nem érzem annyira soknak az 5 % superfatet, nagyon jó a bőrnek, csak furcsa vele mosakodni. Legalábbis a sima olívánál, kecsketej nélkül (egy ilyet csináltam először), mert ebben az esetben tiszta olívaolajjal kenegeti magát az ember. De a kecsketej rengeteget lágyít ezen az érzeten, teljesen más lesz tőle.

Nagyon élvezem. Most elkezdtem vatiálni az olajokkal, először 10 % kókuszolajat tettem bele, kicsit mintha tényleg érzeném, hogy szárít, de lehet csak bemagyarázom magamnak. Tegnap csináltam egyet förimogyoróval és szőlőmagolajjal, kíváncsian várom milyen lett. A négy hét nekem sehogy sem működik, pedig nagyon szeretném, a 6-8 hét reálisabbnak tűnik. És hosszabbnak is. :)
süti beállítások módosítása